System ekozarządzania i audytu (EMAS) jest adresowany do przedsiębiorców, instytucji sektora publicznego i prywatnego, a także do organizacji wszystkich sektorów gospodarki.
Ważne jest, aby jak największa liczba organizacji dążyła do nieustannej poprawy swojej działalności na rzecz środowiska poprzez przestrzeganie norm i przepisów o jego ochronie, mając na uwadze dobro środowiska zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Podstawę prawną EMAS (ang. Eco-Management and Audit Scheme) stanowi Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS).
Certyfikat przyznawany przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska po zarejestrowaniu w systemie ekozarządzania i audytu EMAS oznacza spełnienie przez organizację najwyższych wymogów z zakresu ochrony środowiska.
Szczegółowe informacje na powyższy temat znajdują się na stronie internetowej https://emas.gdos.gov.pl/.